Veckans tips – Yoga, podd och smoothie

Nu vågar jag nog skriva det, vi är frisk och pigga ÄNTLIGEN. Trodde ju så var fallet här flera gånger men nejdå. Förkylning, magbobbor och influensakänningar för hela familjen och en och en har vi varit sjuka och i flera omgångar dessutom under februari men nu välkomnar vi mars med öppna armar kan jag lova.

För att kicka igång bloggen igen så skall jag börja med några av veckans tips. Saker i min vardag just nu som gör mig extra glad, peppad och som ger mig energi. Låt oss börja.

Yoga. Yoga. Yoga. Mina vänner, det får mig att må så otroligt bra och jag kan inte förstå varför jag inte yogat på så länge. Eller jo, förstå kan jag nog för det har varit som att jag gått och väntat på att få tid. Efter dagar med värk i kroppen i samband med förkylningen så bara insåg jag att tiden kommer inte, tiden finns hos mig hela tiden så nu kör vi igång. Sedan dess har jag yogat med barnen varje dag. Sänkte kraven ordentligt och målet är att varje förmiddag sätta på ett kort och positivt pass på YouTube, plocka fram yogamattorna och andas lugnt en stund. Första dagarna hade flickorna inte ro att följa med men idag hände det, båda låg och vilade brevid mig på den andra matten och jag kände lugnet i rummet. Just nu är min favorit Josefine Dahlberg och hennes videor orkar faktiskt flickorna också kika på och försöka göra likadant som henne och mig. Så kika in på hennes YouTube kanal.

Andra tipset är ett poddavsnitt som gjorde min dag. Det finns så otroligt många bra poddar och specifika avsnitt just nu men måste bara tipsa er om två av de nyaste avsnitten från Framgångspodden. LYSSNA!

Avsnitt:

253. Kjell Enhager, Vänd negativitet till positivitet!

252. Alexander Rozental, Hur du blir mer effektiv

Och det tredje tipset är smoothies och hur gott det är att lägga kokosmjölk i. Vi lagar varje dag olika smoothies och en favorit som det ofta blir just nu är med en burk kokosmjölk, en msk kokoschips, en banan, en mugg frysta jordgubbar, en msk nypon-, blåbär- eller rödbetspulver, en msk hampafrön, 1-2 muggar vatten (lämna bort eller lägg mindre för en smoothie bowl). Vill ni ha mer smoothie och mat inspiration så följ mitt konto @enmuminmugg på Instagram.

Lämna en kommentar

avatar
  Följ  
Meddela om